Zondag 05-07-2015 - Maandag 06-07-2015

6 juli 2015 - Mayfield, Nieuw-Zeeland

Zondag bij gekomen van de avond ervoor waar we om 23 uur nog een lekker kopje thee hebben gedronken... uhm..
Voor de liefhebbers nog een mooi plaatje van de zonsondergang toegevoegd.

Vandaag mijn auto opgehaald en het eerste stuk erin gereden. Even wennen links rijden, maar dat komt goed. Ziet er van buiten vaag uit. maar rijdt prima, Het is een automaat, dus lekker makkelijk
Na het ophalen van de auto snel naar huis en omkleden. Vandaag worden de koeien die dit jaar voor het eerst kalven,(die dus vorig jaar zelf kalf waren). opnieuw getagged.
Naast het kalf nummer ook een koe nummer. Dit is makkelijker straks bij het kalven.

Ik mocht samen met een ander de koeien opdrijven, steeds een stuk verder. Eerst van het land in de eerste kooi, dan de tweede en dan per 5 door de sluis. Vandaag hebben 2 groepen van ongeveer 250 koeien gedaan.
Er zaten wat lastige dames bij maar gewoon drukken en hard roepen en ze gingen wel. 2x keer een koe op mijn voet gehad, maar dat viel wel mee.

Blij dat ik thuis was na afloop. Eerst een warme douche genomen, toen even de beentjes laten rusten en opladen voor morgen.
Net lekker macaroni bolognese gemaakt en nu een bakkie. Morgenvroeg weer naar de runof om de koeien te voeren.

1. Ben en Ine Brand:
    6 juli 2015
    Mooi toch Tim zo te lezen ben je al een beetje ingeburgerd
    wij wensen je veel succes met dit avontuur.

Gr. Ine en Ben Brand