Echt winter hier!! koud brrrr.

14 juli 2015 - Mayfield, Nieuw-Zeeland

Weer een week voorbij. Het weer is kouder geworden. -8 in de ochtend en in geen water omdat de leidingen zijn bevroren. Ben erg blij met de elektrische deken.
Paar uur later komt de zon door en dan word het snel iets warmer.
Deze week weer veel verschillende dingen gedaan. In de ochtend meestal naar de runof voor het voeren van de koeien. Dat vind ik nog steeds erg zwaar maar ja, moet ik maar overheen ;)
Ook hebben we 1 jarige kalfjes beschoten met koper.... Haha, grapje. Nee we hebben koper capsules in de maag van de kalf geschoten. Dit om ze weerstand te geven ofzo. Na de middag meestal de melkstal verder schoonmaken en
gereedmaken voor het seizoen. Verder hebben een aantal koeien te vroeg gekalfd en moeten dus uit de grote groep gehaald worden. Het was even rennen, maar het is gelukt meet zijn tweeën.
Moest wel even bijkomen. ook hebben we koeien, die bij twee boerderijen hoorden gescheiden en terug naar huis gebracht. Dat waren springers, dit betekend dat ze bijna gaan kalveren.
Mijn verjaardag gevierd zonder mijn familie en vrienden thuis, maar gelukkig met mijn nieuwe vrienden hier. Mijn collega's en werkgever(vrienden, Bas en Gina). Macaroni ham/kaas gegeten en lekker gebak gegeten. Bedankt familie Looman.
Morgen een dagje vrij, normaal twee maar woensdag moeten we weer koeien verplaatsen, dus iedereen is nodig. Maar donderdag dan weer vrij.
Ik zal proberen zo vaak mogelijk dit bij te houden, maar ik gok dat het 1 keer in de week wordt. Dit ook omdat ik internet via een hotspot via mijn mobiele telefoon.

Mijn adres is nu ook mijn postadres. Voor misschien een keer een briefje of zo ;)
Dit moest speciaal worden aangemeld bij de postbode. Dit omdat het het buitengebied betreft.
Adres:

813C Maronen Valleta Road
RD 8 Ashburton 7778
Canterbury -  New Zealand

Tot de volgende keer!!

1. HERMAN HORSTHUIS:
    14 juli 2015
    volg je nu ook via reisblog.
  2. Ans ankone:
    20 juli 2015
    Hoi Tim, ik zat even te zoeken op jouw reisblog. Je zit nu in een heel andere wereld. Hoe lang duurt het voordat je geacclematiseerd bent? Wij zitten nu in de zomer. Hoe zijn de seizoenen bij jullie? Jij zit nu in de winter. Is dat nog een beetje te vergelijken met onze winter. Hoe zijn de mensen daar? Veel plezier daar en tanden opelkaar. gr. tante Ans.
  3. Ans ankone:
    23 juli 2015
    Hoi Tim ik zit op internet te zoeken hoe ik jou het makkelijks kan schrijven. dit gaat via jouw reisblog.