Het wordt weer eens een keer tijd

7 september 2015 - Mayfield, Nieuw-Zeeland

We zijn begonnen met de laatste koeien naar huis te brengen. Dit is inmiddels een aantal weken geleden. Ik mocht achteraan rijden, de koeien aandrukken en uiteraard automobilisten erop attent maken dat er koeien op de weg lopen.
Het ging goed en redelijk snel, zonder de koeien te laten rennen. Zie filmpje/foto's. Het einde was nog grappig, er liep ineens een kalf mee. Uiteraard werd deze al snel door 2 koeien geclaimd (niet de moeders). Het nadeel was
dat deze koeien dan trager gingen lopen en treuzelen. Daarom heb ik ze weggejaagd bij het kalfje en is het kalfje keurig mij op de bike gevolgd. Waar ik ging, ging het kalfje ;)
Draften ging ook gewoon door en soms kom je koeien tegen die nog moeten kalven of aan het kalven zijn, die help Bas dan even een handje en zo liggen er 2 vers getrokken kalfjes naast je.

Calving halverwege, yippie. De calving periode is op de helft en de piek is geweest. Maar uiteraard gaat het kalveren nog een tijdje door.
Op dit moment melken we ongeveer 750/800 koeien, dus we zijn er bijna. Ook zijn de koeien nu opgesplitst in herds. De eerste/tweede en de derde herd(collostrums).
Genoeg over het werk ;)

In mijn vorige vrij weekend ben ik op zondag samen met Job en Marissa naar Lake Tekapo geweest. De weg er naar toe was al mooi en anders dan waar ik normaal verblijf.
In Lake Tekapo zijn we naar de hot springs geweest om een dag te relaxen en te genieten. Tekapo Hot springs. Dit zijn 3 zwembaden die variëren in temperatuur en waar je heerlijk in kan zitten/liggen en genieten. Eigenlijk
3 grote hot tubs. Zie foto's. Vanuit de baden heb je een mooi uitzicht over het meer en de omgeving. Tussendoor hebben we nog even geluncht in de stad en daarna weer even in de baden geweest. Ik heb ook nog even een uurtje op een
massagebed gelegen voor een heerlijk full body massage. Even het genieten compleet maken.
Tussendoor nog even genoten van het uitzicht over het meer en het kerkje naast het meer.
De volgende vrije dagen heb ik eigenlijk niet veel gedaan, gewoon lekker thuis gezeten en niks gedaan. gewoon even bijkomen.

De afgelopen vrije dagen, dit weekend ben ik begonnen met een potje jagen met de Nederlands jongens, Patrick,Remco,Renier en ik. We gingen net toen het donker was weg op het erf
van een van de jongens. Met een pickup met 2 regentonnen achterin waar we in stonden om te schieten.
We waren op zoek naar Possums(Koeskoez), ene lokale plaag voor de boeren. Konijnen en hazen.
Uiteraard hebben we ze ook wel gevonden. De possums zitten in de bomen en kun je zien als je met een zoeklicht schijnt. Je zit dan de ogen en ze blijven mooi kijken in het licht.
Mikken en schieten maar. Uiteraard heb ik zelf ook een possum geschoten. Ik denk dat we samen tussen de 10 en 15 possums hebben geschoten en een paar konijnen en hazen.

Morgen weer aan het werk.

Ik hoop de volgende keer wat sneller een nieuw blogje te schrijven.

PS. ZIe het kopje foto's voor nog meer foto's!!!!

1. Remco:
    15 september 2015
    Dikke exoten die oppossums. Schieten die beesten.... ps wel schattige beesten.