29-09-2015 - Mt. Potts,Mt. Sunday aka Edoras(LOTR)

29 september 2015 - Ashburton Lakes, Nieuw-Zeeland

Vandaag heb ik een bezoek gebracht aan Mount Potts en de Ashburton lakes, Een van de locaties waar Lord Of The Rings gefilmd is. Namelijk, Edoras, de thuisbasis van King Théoden en de Rohirrim, Horse Lords. Edoras is de de enige echte stad in Rohan. Dit even voor de kenners ;)
Edoras was gebouwd op een heuvel nu bekend als Mount Sunday. Een kleine heuvel/berg in het gebied rond Mt. Potts.
Het was ongeveer 1:20 rijden, waarvan het meeste over een grindweg. Aangekomen op locatie zag ik direct dat dat de berg was van de film. Om daar te komen moest je nog ongeveer 45 minuten tot een uur lopen door een mooi gebied.

Best wel even pittig naar boven lopen, maar dan heb je een mooi uitzicht. Dit was een goede test voor mijn knieën. Tot mijn verbazing ging het redelijk goed naar boven. Eenmaal boven heb ik een mooie rotspartij gevonden waar ik heerlijk heb gelegen genietend van het zonnetje en het uitzicht.
Maar ja, Wat naar boven gaat, komt ook weer naar beneden... of in mijn geval "Wie naar boven gaat, moet ook weer naar beneden". Beneden was wel even pittig voor de knieën, maar met kleine stapjes is het helemaal in orde gekomen.

Ik heb een aantal foto's gemaakt van het gebied en uiteraard van Mt Sunday, van beneden en van boven. Ook zal ik een aantal foto's van de film plaatsen zodat je de overeenkomst kan zien.

Morgen zoek ik een ander gebied op, namelijk de sneeuw op Mount Hutt. Ik ga niet skiën, niet goed voor de knietjes.

Voor alle foto's ga naar : http://tostie.reislogger.nl/foto/nieuw-zeeland

1. Milly:
    29 september 2015
    Gaaf Tim, daar zou ik ook wel naar toe willen.
  2. Tineke Loohuis:
    30 september 2015