07-10-2015 - Queenstown - Milford Sound - Dunedin

7 oktober 2015 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vandaag vroeg op om de eerste boot te pakken op Milford Sound, om 4:30 ging de wekker. spullen inladen, koffie zetten en hup de auto in door een prachtige weg door Fiordland National Park. 15 minuten voor vertrek aangekomen
bij de boot en een mooie tocht gemaakt door het fjord tot aan de Tasmanzee, daar omgedraaid en terug tussen de bergen door.
Even gestopt naast uitrustende zeehonden en onder een waterval. Lekker nat geworden, maar een ervaring rijker ;)

Terug aan land, snel in de auto en op weg naar de oostkust, Dunedin. Onderweg even gestopt langs de kant om even de benen te strekken.
Het was bij een klein dorpje, dat een politieagent die zich verveelde is 3 keer langs gereden en wachtte tot ik weer ging rijden. Bij de vierde keer was ik net 100m gaan rijden toen de zwaailichten aangingen. Uiteraard gestopt. Na checken van de registratie etc. een alcohol controle! Om 14:00 in de middag...Helaas zijn er veel drunk drivers hier.
Geen blaas test maar een praat test. Ik moest mijn adres zeggen.
Uiteraard sloeg het apparaat alleen op hol van een hoog promillage cafeïne ;).

Terug naar de reis, Aangekomen in Dunedin een klein dutje gedaan en net voor het donker op weg gegaan naar Harrington Point,
naar de Royal Albatross Centre. Een prachtig initiatief om zorg te dragen dat de albatros en de Dwergpinguïn (Blauwe pinguïn) veilig
kunnen leven en zich kunnen voortplanten in dit gebied, afgesloten voor roofdieren.
Na een korte uitleg en instructie geen flits(jammer) te gebruiken op weg naar een platform net aan de kust om te wachten tot de pinguïns terug komen van de jacht en terug gaan naar hun nest, net voor en onder ons.
Je ziet ze aankomen als een zwarte V in het water. Eenmaal aangekomen zie je ze klungelen op de rotsen om boven te komen met hun kleine pootjes.

Nadat alle pinguïns aan land zijn gekomen terug naar de hostel en lekker slapen. Onderweg nog even een lifter meegenomen, wel zo aardig.

Voor alle foto's zie: http://tostie.reislogger.nl/foto/07-10-2015
Voor een mooie video van de pinguïns : http://tostie.reislogger.nl/video/penguins.16751

PS. nog vergeten. Bij de 4wd toch naar Arrowtown wel lang een lord of de rings locatie gekomen. Namelijk de plek waar Arwen, Frodo de rivier overdraagt
en om te ontkomen aan de Black Riders.

Zie video, vanaf 1:35 - http://tostie.reislogger.nl/video/lotr-fellowship-ring.16752
Foto van de rivier, iets verder genomen. - http://tostie.reislogger.nl/foto/06-10-2015/20151006-151555.1936398
Foto van iemand anders van de juiste locatie - http://tostie.reislogger.nl/foto/06-10-2015/black-riders.1947699