16-10-2015 - Hot Water Beach - Matamata (Hobbiton)

16 oktober 2015 - Hot Water Beach, Nieuw-Zeeland

Vandaag wakker geworden in de auto in de buurt van Cathedral Cove. Ik heb me klaargemaakt en ben gaan lopen richting Cathedral Cove, het was best lang lopen en ik ben dus niet helemaal naar Cathedral Cove gelopen. Ik ben naar Gemstone Bay gelopen waar ik even heb genoten van de zon, liggend op de rotsen.
20151016_102009  20151016_101943

Na een uurtje ben ik terug gelopen naar de auto en heb ik mijn zwembroek aangetrokken. Ik ben een paar kilometer gaan rijden naar Hot Water Beach. De naam zegt het al, een strand met warm water.
Als je ongeveer 2 uur voor tot 2 uur na de eb naar een bepaalde plek op het stand gaat, kun je een kuil graven waar het warme water naar boven komt. Wel even uitkijken, want op sommige plekken kookt het water bijna. Ik heb een mooie grote kuil gegraven, 2 eigenlijk. 1 met lauw tot warm water en de ander met heel heet water. Door middel van een klein sluisje kon ik heet water toevoegen aan mijn andere kuil. Ik heb daar een dikke 2 tot 3 uur in gelegen.
20151016_160717  20151016_160729

Tegen het einde van de middag ben ik maar gaan rijden richting Coromandel.In Coromandel wou ik een parkeerplaats vinden om te gaan slapen.
Ik kon niet echt een geschikte plek vinden, en door gereden langs de kust.

Na vele plekken geprobeerd te hebben, heb ik maar besloten om door te rijden naar Matamata, waar ik om 23:00 ben aangekomen. Ik heb geslapen op de parkeerplaats van Hobbiton, waar ik de volgende dag een rondleiding had.
20151016_184335

Voor alle foto's: http://tostie.reislogger.nl/foto/16-10-2015