13-10-2015 - Lake Taupo - Waitomo  - Rotorua

13 oktober 2015 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

De dag van Mount Doom...De bekende vulkaan waar Frodo de ring moest vernietigen.
Het was redelijk weer toen ik vertrok, maar hoe dichter ik bij Mount Doom (Mount Ngarahoe) kwam, hoe slechter het weer werd.
Een foto van veraf zat er niet in. Dan maar dichterbij. Helaas, de berg/vulkaan was niet te zien.
Omdat ik de berg niet kon zien, heb ik maar een wandeling gemaakt de vulkaan, mount doom op. Dit om toch het gevoel te hebben dat ik er ben geweest.

20151013_11391320151013_114658
Een andere dag of wachten had geen nut, zou de komende dagen zo blijven daar.

Na dit half mislukte avontuur ben ik doorgereden naar Waitomo. Één van de locaties van de glow worm. Om de glow worm te beschermen mochten er binnen geen foto's gemaakt worden.
Onderlijding van een gids de grotten betreden. Na een rondleiding gingen we in een bootje door de grot, onder de gloeiwormen door, erg bijzonder.
20151013_155030

Snel de auto in en proberen voor het donker aan te komen in Rotorua. Hier zou ik 2 nachten gaan slapen in een backpackershostel. Dit keer op een privé kamer.