05-10-2015 - Franz Josef Glacier - Queenstown

5 oktober 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag vroeg op om een groot avontuur te beleven, namelijk lopen op de Franz Josef gletsjer. Met 3 lagen kleding op weg naar het basis station.
Daar aangekomen kregen we een korte instructie en kregen we kleding, waaronder schoenen met spikes... wel zo handig!!
Na een klein stukje lopen naar de helipad gingen we in 2 groepen naar boven de gletsjer op. De vlucht duurde maar 5 minuten, maar was echt prachtig.
Boven aangekomen snel de spikes onder binden. Daarna hebben we 2 uur lang rondgelopen op de gletsjer, uiteraard in de voetsporen van een getrainde gids.

Dit was voor mij een grote uitdaging i.v.m. mijn knie, maar het ging me eigenlijk heel gemakkelijk af. Dit was echt een ervaring op noooooit te vergeten!
Na weer veilig op de grond te zijn hebben we nog even genoten van de hot pools van 40 graden.

Na een lekkere bak koffie weer de auto in , berg op, berg af richting Queenstown.
Onderweg uiteraard weer mooie foto's gemaakt.

zie: http://tostie.reislogger.nl/foto/05-10-2015

Ik loop 1 dag achter i.v.m. slecht internet, maar dit komt goed.